زمانی که دندان ها به علت شکستگی یا پوسیدگی بیش از 50 در صد نسر تاجیی شون از بین برود به بیانی دیگر باید تاج دندان از بین رفته باشد تا نیاز به استفاده از روکش دندان باشد.  برای این کار معمولا پزشکان دو نوع روکش را در اختیار بیماران خود قرار می دهند. روکش ها عادی هستند یعنی زیر ساختی فلزی دارند که اصطلاحا بهشون PFM گفته می شود یا روکش ها سرامیکی هستند. برای استفاده از روکش های سرامیکی نیاز است تا دندان پزشک مقداری از سطح دندان را تراش داده تا فضای کافی را برای جذب روکش داشته باشد و سپس روکش ها با استفاده از چسب های مخصوص بر روی دندان قرار می گیرند. سوالی که در این زمینه ممکن است ذهن بیماران با خود درگیر کند این است که ایا می توان برای یک دندان از روکش استفاده کرد ، به بیانی دیگر از روکش تک واحدی دندان در زعفرانیه استفاده کرد؟

برای دریافت پاسخ بهتر است این مقاله از سایت دکتر محمدرضا باقری بهترین دندانپزشک زیبایی و ترمیمی در زعفرانیه ، شمال تهران را با دقت بخوانید ، چرا که ما در این مقاله به پاسخ این سوال و همچنن نحوه انجام آن و مزیت ها و معایب آن پرداخته ایم. با ما همراه باشید تا اطلاعات کافی در این زمینه به دست آورید.

 

روکش تک واحدی دندان

 

آیا می توان یک دندان را روکش کرد؟

در پاسخ به این سوال باید بگویم که مراحل روکش کردن دندان ها به صورت تک تک و جدا از یک دیگر انجام می شود ، پس از همین رو می توانیم بگویم که روکش کردن تنها یک دندان امری امکان پذیر می باشد چرا که تمامی روکش هایی که استفاده می شوند به صورت مجزا در ابتدا قالب برداری شده و سپس بر روی دندان های مورد نظر قرار داده می شوند.

به همین دلیل روکش تک واحدی دندان در کنار طبیعی ماندن دندان های مجاور هیچ آسیبی به دندان های سالم شما وارد نمی کند و از نظر ظاهری نیز کاملا طبیعی و زیبا به نظر خواهد رسید. برخی از بیماران تنها یکی از دندان هایشان شکسته شده است و قصد دارند تنها فقط آن را روکش کنند. در این صورت متخصص دندانپزشکی زیبایی با تکیه بر مهارت ، تخصص و دانش خود دندان شکسته را روکش می کند و ظاهری طبیعی به دندان های شما می دهد.

دکتر محمدرضا باقری یکی از بهترین و متبحر ترین دندانپزشکان طرح لبخند و روکش تک واحدی دندان در زعفرانیه و شمال تهران می باشد که می تواند بهترین و خارق العاده ترین نتایج را برای شما به ارمغان آورد. برای اطلاع یافتن از هنر ، تخصص ، مهارت و تجربه ایشان می توانید به صورت حضوری به کلینیک ایشان واقع در شمال تهران ، منطقه زعفرانیه مراجعه کنید یا تصاویر نمونه کار های ایشان را در گالری تصاویر سایتشان مشاهده و بررسی کنید.

نحوه روکش تک واحدی دندان در زعفرانیه تهران

برای روکش کردن یک دندان با توجه به نوع و جنس روکش ، دندانپزشک و متخصص طرح لبخند  سطح دندان مورد نظر را تراش می دهد. به دلیل تراش خوردن مینای دندان آسیب دیده و شکسته شده می توان گفت این روش جزو یکی از روش های برگشت ناپذیر محسوب می شود و دندانی که تراش داده شده است باید به طور مداوم و تا پایان عمر خود از روکش استفاده کند. در صورتی که به مرور زمان روکش آسیب ببنید باید توسط یک پزشک مجرب ترمیم یا تعویض گردد.

پیش از شروع به روکش تک واحدی دندان در زعفرانیه یا شمال تهران ، متخصص پروتز دندان به دقت دندان مورد نظر را بررسی کرده تا از نظر پوسیدگی داخل هیچ نوع مشکل جدی نداشته باشد. چنانچه دندان مورد نظر از داخل پوسیده شده باشد یا دارای مشکلات دیگری همچون عفونت و بیماری باشد ، دندانپزشک ابتدا باید به درمان پوسیدگی بپردازد و پس از ان اقدام به ترمیم و بازسازی دندان کند. عصب کشی تک دندان و سپس پر کردن آن با مواد پر کننده کامپوزیتی یا آمالگام به منظور ترمیم پوسیدگی دندان آسیب دیده استفاده می شود. دو فرایند پر کردن و روکش کردن دندان ، باعث افزایش استحکام دندان می شود چرا که پر کردن دندان باعث سالم ماندن ساختار و بدنه دندان شده و در نهایت روکش دندان موجب حفظ ظاهر آن و افزایش میزان ماندگاری مواد پرکننده می شود.

پس از درمان مشکلات دندان ، دندانپزشک به تراش دادن دندان می پردازد. پس از آن یک قالب از دندان مورد نظر تهیه می شود و قالب برای ساخت روکش به لابراتوار فرستاده می شود. با ساخت روکش ، در جلسه بعد دندانپزشک آن را با استفاده از چسب های مخصوص بر روی دندان بیمار قرار می دهد.

 

روکش تک واحدی دندان در ولنجک - دکتر باقری

 

مزایای استفاده از روکش تک واحدی دندان

روکش تمامی دندان ها یا تنها یکی از آن ها مزایای بسیار زیادی بر هر شخص به دنبال خواهد داشت. به طور کلی فواید و مزایای روکش کردن دندان را می توان به موارد زیر خلاصه کرد:

  • ترمیم کردن و بازسازی دندان های خراب ، شکسته شده یا بد رنگ
  • پشتیبانی از ساختار دندان ضعیف شده و حفاظت از ساختار شکسته دندان
  • در صورت وجود ترک دندان باعث جلوگیری از گسترش آن می شود.
  • ترمیم دندان پس از عصب کشی دندان
  • بهبود عملکرد جویدن غذا با دندان شکسته شده
  • افزایش زیبایی دندان در زمان خندیدن و صحبت کردن با روکش تک واحدی دندان
  • کمک کردن به روش های درمانی دیگر مانند بریج دندان
  • افزایش طول یا پهنای دندان
  • از بین بردن فاصله میان دندان ها
  • اصلاح کجی و ناهمراستایی خفیف دندان
  • در مواردی که پوسیدگی دندان شدید باشد یا دندان بر اثر ضربه تعضیف یا شکسته شده باشد یا عصب کشی انجام شده باشد ، استفاده از روکش ضروری است.

مهم ترین مزیت روکش کردن تک واحدی دندان حفظ ساختار دندان در برابر آسیب های احتمالی و حفظ سلامت بافت های اطراف دندان می باشد.

 

روکش تک واحدی دندان -دکتر محمدرضا باقری

 

روکش کردن دندان برای پر کردن فاصله بی دندانی

با توجه به گفته های فوق اینکه از کاشت روکش تک واحدی دندان در زعفرانیه استفاده شود امری شدنی و امکان پذیر است ، اما ممکن است اینکه بین دو دندان یک فاصله وجود داشته باشد و بخواهیم آن را با استفاده از روکش های دندانی برطرف کنیم کمی غیر قابل باور و نشدنی به نظر برسد.

در حالی که باید بگویم این امر نیز به لطف پیشرفت علم و دانش با شروط خاصی شدنی است. به عنوان مثال باید فاصله میان دندان های اطراف فضای خالی کم باشد تا بتوان یک دندان را تراش داده و روکش را بر روی آن قرار داده تا حجم آن گسترده تر به نظر برسد و بتواند فاصله میان دندان ها را پر کند.

در صورتی که فاصله میان دندان ها نیز زیاد باشد و فرد نتواند از روش کاشت ایمپلنت در تهران برای جایگزین کردن دندان از دست رفته استفاده کند روکش کردن دندان مجاور نیز ضرورت دارد که به این روش بریج دندان گفته می شود.

ترمیم تک دندان بدرنگ با استفاده از روکش

در صورتی که یکی از دندان ها بد رنگ شده باشد می توان با استفاده از روکش ظاهری زیبا تر به آن داد. البته لازم است بدانید که نباید علت سیاه رنگ بودن دندان پوسیدگی باشد. در صورتی که تنها رنگ دندان تیره شده باشد اما ساختار آن به طور کامل سالم باشد ، می توان بدون استفاده از هیچ کدام روش های ترمیمی دیگر ار روکش های همرنگ دندان استفاده نمود. این روکش ها ظاهری طبیعی و زیبا به دندان ها و لبخند شما می دهد که باعث افزایش اعتماد به نفس شما در زمان خندیدن و لبخند زدن می شود.

هزینه روکش کردن یک دندان در زعفرانیه تهران

یکی از مهم ترین سوالاتی که در زمینه روکش کردن دندان مطرح است این است که هزینه روکش کردن تنها یک دندان چقدر است؟ در پاسخ به این سوال باید بگویم هزینه نهایی روکش تک واحدی دندان در زعفرانیه به عوامل متعددی از جمله نوع روکش مورد نظر ، تعداد دندان ها ، محل قرار گیری دندان آسیب دیده و مورد نظر و غیره بستگی دارد.

از همین رو در پاسخ به سوال اول باید بگویم که اعلام یک هزینه ثابت برای افراد مقدور نمی باشد و شما باید برای کسب آگاهی در رابطه با هزینه نهایی ابتدا باید به دندان پزشک مربوطه مراجعه کنید و تحت معاینه و بررسی قرار بگیرد. لازم است بدانید که اگر دندانتان دچار پوسیدگی بوده و نیاز به عصب کشی داشته باشد هزینه درمان این موارد نیز به هزینه نهایی روکش کردن دندان اضافه خواهد شد.