برای به حداقل رساندن احتمال شکست کاشت ایمپلنت دندان در تهران نباید از هیچ تلاشی دریغ کرد. یکی از شایع ترین دلایلی که باعث شکسته شدن ایمپلنت های دندانی می شود بروز بیماری پری ایمپلنتایتیس یا پری ایمپلنت می باشد. پری ایمپلنت را به عنوان نوعی ضایعه التهابی تعریف کرد که بافت های نرم و سخت اطراف دندان کاشته شده را با خود درگیر می کند. در واقع در صورتی که این عارضه بروز کند ، تنها لثه نیست که دچار عفونت می شود و استخوان فک نیز با این بیماری درگیر خواهد شد. در صورتی که شما عفونت و التهاب به وجود آمده را بدون درمان رها کنید یا در مراجعه به دندانپزشک مربوطه سهل انگاری نمایید ممکن است به مشکلات شدید تری دچار شوید. تعداد افرادی که به بیماری پری ایمپلنت دچار می شوند از هر ده نفر یک مورد می باشد. با توجه به این آمار در میابیم که بیماری پری ایمپلنتایتیس نه تنها یک بیماری نسبتا شایع می باشد بلکه می تواند در صورت عدم درمان به موقع باعث به وجود آمدن مشکلات جدی تری برای فرد شود. با این مقاله از سایت دکتر محمدرضا باقری بهترین متخصص پروتز های دندانی و ایمپلنت دندان در زعفرانیه و شمال تهران ، همراه باشید تا با علت به وجود آمدن و همچنین راه کار های جلوگیری از آن آشنا شوید.

پری ایمپلنتایتیس

بیماری پری ایمپلنت

کاشت دندان قابلیت های بسیار زیادی دارد و از همین رو طرفداران بسیار زیادی را به خود اختصاص داده است ، این پروسه درمانی در صورتی که بیمار مراقبت های بعد از کاشت دندان را رعایت کند می تواند تا اخر عمر ماندگاری و دوام داشته باشد. اما اگر فرد درگیر بیماری پری ایمپلنت شود این موضوع می تواند باعث از دست رفتن یک پارچگی استخوان و تخریب زود هنگام آن شود و در نهایت ایمپلنت کاشته شده از دست برود. پری ایمپلنتایتیس یک نوع بیماری میکروبی می باشد که در میان فاصله بین پایه ایمپلنت یا فیکسچر و لثه شکل می گیرد و گاها باعث ایجاد خونریزی لثه می شود. در این بیماری ، میکروب ها در نزدیکی استخوان فک نفوذ خواهند کرد. در پی رخ داد این بیماری در صورتی که شدت بیماری بسیار زیاد باشد ، نمی توان مراقبت های مربوط به بهداشت دهان و دندان یا روش های درمانی بدون جراحی را چاره ساز و درمان کننده این بیماری دانست چرا که در چنین شرایطی تنها جراحی می تواند به عنوان یک گزینه درمان مناسب انتخاب شود. اما در وهله اول بیمار می تواند با رعایت بهداشت شرایط را بهتر کند ولیکن در موارد جدی تر نیاز است تا از جراحی استفاده شود.

علائم بیماری پری ایمپلنتایتیس

به طور کل بعد از اینکه دندانپزشک درون دهان شما پایه های ایمپلنت را کاشت و بر روی آن ها روکش قرار داد شما نباید هیچ نوع التهابی را تجربه کنید به عبارتی دیگر در زمان کاشت پایه و پس از آن التهاب لثه غیره طبیعی بوده و باید به دندانپزشک خود مراجعه کنید. در صورتی که التهاب و تورم در این ناحیه افزایش پیدا کند یا اطراف نواحی تحت درمان قرمز و ملتهب شوند ، می توان آن ها را به عنوان نشانه ای از وجود عفونت تلقی کرد. در چنین شرایطی ، هنگام مسواک زدن ، لثه های شما دچار خونریزی می شوند. حساس شدن بافت لثه و به وجود آمدن التهاب در اطراف دندان کاشته شده از دیگر نشانه های ابتلا به این بیماری می باشد. علاوه بر آن نیز ممکن است در اطراف ایمپلنت کاشته شده حفره های ایجاد شوند.

زمانی که بیمار دچار بیماری پری ایمپلنتایتیس می شود ، بدن وی برای درمان و رفع عفونت ناحیه آسیب دیده را مورد هدف قرار می دهد به بیانی دیگر گلبول های محافظت کننده یا همان گلبول های سفید برای درمان و رفع عفونت به این ناحیه هجوم می برند. در این شرایط ممکن است فرد شاهد خروج چرک و خونریزی از ناحیه آسیب دیده باشد.

درد نیز یکی دیگر از علائم و نشانه های وجود بیماری پری ایمپلنت می باشد. با وجود اینکه درد یکی از مواردی است که بعد از دریافت و استفاده از خدمات دندانپزشکی به وجود می آید و کاملا طبیعی است اما اگر دامنه درد تا جایی پیشرفت کند که در زمان صحبت کردن یا غذا خوردن باعث آزار و اذیت شما شود و با استفاده از دارو های مسکن تجویز شده توسط پزشک درمان نیابد ، می توان آن را نشانه ای از بروز عفونت تلقی کرد.

پری ایمپلنتایتیس همچنین می تواند باعث به وجود آمدن بوی بد در دهان شما شود و حتی مزه دهان شما را تغییر دهد. دلیل بروز چنین اتفاقی تجمع باکتری ها و به جا ماندن آن ها بر روی لثه ها می باشد. با باقی ماندن این شرایط برای مدت طولانی استخوانی که در ان پایه ایمپلنت کاشته شده است ، دچار عفونت شده و در نهایت پایداری و مقاومت خود را از دست می دهد و باعث شکسته شدن ایمپلنت خواهد شد.

از همین رو توصیه می شود در صورتی که علائمی همچون خونریزی لثه ، قرمزی و تورم مخاط ، شکل گیری خلط و درد در اطراف ایمپلنت را مشاهده کردید خیلی سریع به بهترین متخصص کاشت ایمپلنت تهران در زعفرانیه و شمال تهران مراجعه نموده و جهت درمان مشاوره های لازم را دریافت نمایید. به یاد داشته باشید سهل انگاری در این امر باعث رخ داد مشکلات حاد تر و جدی تر خواهد شد.

درمان پری ایمپلنتایتیس در تهران - دکتر محمدرضا باقری

نحوه درمان پری ایمپلنتایتیس در تهران

حتما پس از خواندن مطالب فوق این سوال برایتان به وجود آمده است که آیا بیماری پری ایمپلنت درمان دارد یا خیر یا نحوه درمان آن به چه صورت است. در پاسخ به این سوالات باید بگویم که بیماری پری ایمپلنت درمان دارد اما روند درمانی آن کمی سخت و پیچیده می باشد و همچنین برای درمان آن نیاز است تا تحت نظر یک دندانپزشک مجرب ، متبحر و متخصص باشید چرا که شدت یافتن آن موجب رخ داد مشکلات جدی تر و حاد تر می شود. مرحله اول درمان به این صورت است که اگر وضعیت بیماری خفیف باشد در صورتی که بیمار نکات مراقبتی را رعایت کند و به بهداشت دهان و دندان خود اهمیت دهد می توان پری ایمپلنتایتیس را در تهران درمان کند. اما چنانچه وضعیت بیماری در مرحله شدید باشد نیاز است تا روکش دندان مورد نظر در صورت امکان خارج شود و ناحیه لثه و استخوان بیمار ، ابتدا شستشو داده شود و برای مدت زمان کوتاهی بیمار بهداشت آن ناحیه را بیشتر کند تا پس از آن تعیین شود که آیا نیاز به پیوند استخوان مجدد وجود دارد یا خیر. در صورتی که وضعیت شدید باشد می توان پیوند استخوان انجام دهد و برای مدت زمان کوتاهی روکش قرار نداد تا محلی که تحلیل رفته است جایگزین شود پس از آن مجددا قالب گیری انجام شود و دوباره روکش ساخته شود. لازم به ذکر است که گاها در صورتی که وضعیت دندان بسیار شدید باشد ، ممکن است توصیه شود تا پایه ایمپلنت از دهان خارج شود.

تشخیص زود هنگام عفونت و اقدام به موقع برای درمان می تواند ضریب موفقیت در درمان را تا حد بسیار زیادی افزایش دهد. همانطور که گفته شد گاها بیماری پری ایمپلنتایتیس موجب تحلیل رفتن استخوان شده است که در چنین مواقعی نیاز است تا با انجام عمل جراحی در ابتدا ایمپلنت ها پاکسازی شوند و سپس مراحل پیوند استخوان در ایمپلنت دندان انجام شود تا با این کار بافت از دست رفته استخوان جبران شود.

در صورتی که کاشت دندان به دلیل ابتلا به عفونت های شدید ، استحکام خود را از دست بدهند ، عملا راهی برای درمان و نجات ایمپلنت وجود نداشته و پروسه کاشت دندان شکست می خورد. در بعضی از مواقع لازم است تا دندان های قدیمی تری که کاشته شده اند نیز از دهان خارج کرد و مجددا دندان های جدید جایگزین آن ها شود.

از همین رو بهترین و مجرب ترین دندانپزشک زیبایی و ترمیمی در زعفرانیه و شمال تهران ، آقای دکتر محمدرضا باقری به شما عزیزان توصیه می کنند تا برای جلوگیری از بروز این بیماری در جلسات دوره ای کنترل و پاکسازی ایمپلنت های دندان شرکت کنید.

درمان پری ایمپلنتایتیس - دکتر محمدرضا باقری

چه دلایلی باعث بروز بیماری پری ایمپلنت می شود؟

همانطور که می دانید پیشگیری بهتر از درمان می باشد ، از همین رو دانستن دلایلی که باعث بروز بیماری پری ایمپلنتایتیس می شود به جلوگیری از ابتلا به بیماری کمک بسیار زیادی می کند. دلایلی که موجب بروز این بیماری می شود عبارت اند از :

• ابتلا به بیماری پریودنتیت
  • حساسیت های ژنتیکی

شما با کاهش مصرف سیگار ، رعایت نکات مراقبتی بعد از کاشت دندان ، رعایت بهداشت دهان و دندان ، کنترل بیماری دیابت و همچنین انتخاب یک دندانپزشک مجرب و متبحر در شمال تهران و زعفرانیه و سپردن این فرایند به دست او می توانید از بروز چنین بیماری جلوگیری نمایید. توصیه دکتر محمدرضا باقری به داوطلبین کاشت دندان این است که است که در زمان انتخاب یک دندانپزشک و سپردن پروسه کاشت دندان به او ، دقت و حساسیت بالایی به خرج داده تا بتوان احتمال بروز پری ایمپلنتایتیس و مشکلات این چنینی را تا حد بسیار زیادی کاهش داد.