آیا یکی از دغدغه های شما برای لمینت کردن دندان ها و داشتن لبخندی زیبا و جذاب هزینه های آن می باشد؟ آیا کنجکاو هستید که به دانید چه عواملی بر روی هزینه این روش زیبایی و درمانی تاثیر دارد؟ اگر در رابطه با کامپوزیت و لمینیت دندان بررسی های را انجام داده باشید ، حتما با تفاوت قیمت آن ها مواجه شده اید ، اما آیا دلیل این تفاوت را می دانید؟ به نظر شما چگونه می توان در هزینه های دندانپزشکی زیبایی و لمینت کردن دندان های خود صرفه جویی کرد؟ آیا این روش تحت پوشش بیمه قرار می گیرد یا خیر؟ در این مقاله از سایت دکتر محمدرضا باقری تمام دلایلی که در هزینه لمینت دندان در زعفرانیه نقش به سزایی دارند ، عنوان کرده ایم و در رابطه با آن ها به طور کامل توضیحاتی را ارائه نموده ایم. امیدواریم با خواندن آن پاسخ تمامی سوال های خود را بیابید. اما در صورت نیاز و برطرف نشدن ابهاماتتان می توانید در انتهای مقاله سوال خود را از دکتر محمدرضا باقری بهترین دندانپزشک لمینت دندان در زعفرانیه و شمال تهران بپرسید تا در کوتاه ترین زمان ممکن به آن پاسخ داده شود.

 

هزینه لمینت دندان در ولنجک - دکتر باقری

 

عوامل موثر بر هزینه لمینت کردن دندان

همانطور که گفته شد قیمت لمینت بر اساس فاکتور های متفاوتی تعیین می گردد که در ادامه هر یک از آن ها را معرفی کرده و توضیح خواهیم داد.

  • نرخ تعیین شده برای دندانپزشکان

یکی از مهم ترین فاکتور های تعیین کننده هزینه لمینت دندان در زعفرانیه نرخ های تعیین شده از سمت وزارت بهداشت می باشد. هزینه هر کدام از روش های درمانی و زیبایی در حوزه دندانپزشکی طبق تعرفه معینی که برای دندانپزشکان مشخص شده است ، اعلام می شود.

  • مکان قرار گیری کلینیک

شاید برای تان تعجب آور باشد که محل قرار گیری کلینیک می تواند بر روی هزینه های یک پروسه درمانی یا زیبایی تاثیر بگذارد. اما باید بدانید که شهر و منطقه ای که کلینیک دندانپزشکی مورد نظر شما در آن قرار گرفته است ، در میزان هزینه موثر است. مسلما انجام لمینت در شهر های بزرگ تر به دلیل بالا بودن تجربه دندان پزشکان ، استفاده از مواد باکیفیت تر و داشتن امکانات بیشتر می تواند شامل هزینه های بیشتری نسبت به سایر شهر های ایران گردد.

  • جنس و برند لمینت ها

همانطور که در مقاله لمینت کردن دندان ها به توضیح آن پرداختیم ، لمینت ها در جنس ها و کیفیت های مختلف و توسط برند ها و شرکت های مختلفی تولید و ساخته می شوند که همین مسئله باعث می شود تا هر برندی نسبت به برند دیگر کیفیت متفاوتی داشته باشد. این عامل در تعیین هزینه لمینت دندان در زعفرانیه و شمال تهران تاثیر بسیار زیادی دارد. هر چه از برند های که لمینت های آن ها با کیفیت تر است و از مواد مرغوب تری ساخته شده باشند استفاده شود ، هزینه آن نیز به طبع بالاتر خواهد رفت.

  • مهارت  و تجربه دندانپزشک

یکی دیگر از فاکتور های تاثیر گذار و موثر در تعیین هزینه نهایی لمینت کردن دندان ها  مهارت و تجربه دندانپزشک زیبایی و طراح لبخند می باشد. آماده سازی دندان ها برای نصب باید با دقت بسیار بالایی انجام شود تا علاوه بر این که به دندان ها آسیبی وارد نشود ، باعث کاهش طول عمر لمینت و همچنین نیاز به تعویض آن در مدت زمان کوتاه تر که مستلزم به صرف هزینه های اضافی و زمان بیشتر می شود ، نگردد. از همین رو طبیعی است که هر چه مهارت ، تجربه ، تخصص و سابقه کاری دندانپزشک بیشتر باشد ، نمونه کار های زیبا تر و با کیفیت تر داشته باشد ، میزان هزینه لمینت دندان نیز بیشتر باشد.

دکتر محمدرضا باقری بکی از بهترین و متبحر ترین دندانپزشکان و طراحان لبخند با لمینت در زعفرانیه و شمال تهران می باشند که از سابقه بسیار زیادی در این زمینه برخوردار هستند. شما عزیزان برای اطلاع از قیمت نهایی  لمینیت دندان توسط دکتر محمدرضا باقری و همچنین مشاهده و بررسی نمونه کار های جذاب و دیدنی ایشان می توانید به صفحه اینستاگرام ایشان یا کالری تصاویر سایتشان مراجعه نمایید.

  • هزینه لابراتوار

بهتر است مجددا یاد آوری کنیم که برای ساخت لمینت ها نیاز است ابتدا پزشک از دندان های فرد قالب تهیه کرده و به لابراتوار فرستاده شود تا لمینت ها ساخته و مورد استفاده قرار گیرند. لمینت های سرامیکی در لابراتوار سازنده پروتز های دندانی و با استفاده از تکنولوژی های خاصی ساخته می شود که هزینه ای لابراتوار برای ساخت این لمینت ها درخواست می کند بر روی هزینه نهایی تاثیر می گذارد. لازم است بدانید که هر چه لابراتوار در کار خود و ساخت لمینت های دندان متبحر تر و پر سابقه باشد و نتایج آن از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشد ، هزینه لمینت دندان در زعفرانیه و شمال تهران افزایش پیدا می کند. هزینه لابراتوار موردی است که نمی توان آن را حذف کرد یا آن را نزد لابراتوار های که هزینه کمتری دریافت می کنند انجام داد چرا که با این کار تنها طول عمر لمینت ها کاهش پیدا می کند و در آخر نیز مجبور می شوید برای تعویض یا ترمیم آن ها هزینه های اضافی را پرداخت کنید. از همین رو بهتر است به دندانپزشک خود اعتماد کنید و اجازه دهید لمینت های مورد نیاز شما توسط بهترین و مجهز ترین لابراتوار و متخصصان ، ساخته شوند.

 

هزینه لمینت دندان در ولنجک - دکتر باقری

 

  • هزینه های جانبی

پیش از انجام لمینیت دندانپزشک ، وضعیت دهان و دندان متقاضی را بررسی می کند. در صورتی که لثه و دندان های فرد متقاضی دچار عفونت یا پوسیدگی باشد ، ابتدا اقدام به درمان و رفع آن ها می کند ، چرا که با وجود این مشکلات نمی توان اقدام به انجام لمینت ها نمود و حتما باید ابتدا این مشکلات را درمان کرد. برطرف کردن این مشکلات نیازمند صرفه زمان و هزینه های اضافه تری می باشد که بر هزینه لمینت دندان در شمال تهران و مناطقی همچون زعفرانیه اضافه می کند. علاوه بر آن نیز انجام این روش مانند سایر روش های درمانی و زیبایی دیگر نیاز به تهیه عکس های رادیو گرافی دارد که هزینه آن جداگانه محاسبه می گردد.

  • تعداد واحد های مورد نیاز

از دیگر عوامل تاثیر گذار بر هزینه لمینیت دندان می توان به تعداد دندان هایی که بر اساس نواقص موجود نیاز به لمینت کردن دارند یا تعداد دندان های که خود بیمار تمایل دارد ، لمنیت کند اشاره کرد. به طبع هر چه تعداد دندان های که قرار است لمینت بر روی ان ها قرار بگیرد بیشتر باشد ، زمان صرف شده توسط پزشک بیشتر بوده و قیمت نهایی انجام آن نیز بالاتر می رود.

قیمت لمینت کردن دندان در سال 1400 و 1401 در تهران

در عنوان قبلی با موارد بسیار زیادی که بر هزینه لمینت دندان تاثیر گذار بودند آشنا شدید. برای اینکه شما بتوانید قیمت دقیق تری را به دست اورید باید ابتدا به دندانپزشک منتخب خود مراجعه کنید و تحت معاینه و بررسی قرار گیرید. برای اینکار بهتر است به صورت حضوری به مطب یا کلینیک دندانپزشک خود مراجعه کنید و با او صحبت نمایید. با مراجعه حضوری علاوه بر اینکه از هزینه نهایی مطلع می شوید ، می توانید نحوه برخورد دندانپزشکتان را ارزیابی کنید ، از او در رابطه با نکات مراقبتی و روند درمان و پروسه سوال بپرسید.

آیا بیمه تعرفه ای برای لمینیت دارد؟

یکی از پر تکرار ترین سوالاتی که در زمینه هزینه لمینت دندان در زعفرانیه و شمال تهران مطرح می باشد این است که آیا بیمه هزینه لمینت کردن دندان را تقبل می کند یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید بگویم از آنجایی که لمینت یک پروسه زیبایی به حساب می اید ، شرکت های بیمه به طور معمول تعرفه ای را برای آن در نظر نمی گیرند. اما ممکن است در برخی از موارد انجام کار های زیبایی دندان تحت پوشش برخی از شرکت های بیمه قرار گیرد که این مورد به شرکت طرف قرار داد شما بستگی دارد. از همین رو برای کسب اطلاعات بیشتر و اطیمنان در رابطه با پرداخت هزینه لمینیت دندان توسط شرکت بیمه طرف قرار داد خود بهتر است با آن ها صحبت کنید.

تاثیر دندانپزشک زیبایی و طراح لبخند بر هزینه لمینت دندان در زعفرانیه

انتخاب یک دندانپزشک حاذق ، مجرب و متبحر از جهات مختلف دارای اهمیت می باشد که یکی از آن ها تاثیر میزان مهارت او بر هزینه های این روند درمانی می باشد. قرار دادن لمینت ها مرحله ای است که در آن نیاز است دندان پزشک با دقت و صبر زیاد مقداری از مینای دندان را برای قرار دادن لمینت بتراشد. در صورتی که مینای دندان بیش از حد تراشید شود یا در زمان تراشیدن مشکلی به وجود آید نصب لمینت ها غیر ممکن می شود. زیرا در زمان چسباندن لمینت بر روی دندان میان لمینت و عاج دندان اتصال لازم ایجاد نمی شود که در نتیجه ماندگاری لمینت کردن دندان کاهش پیدا می کند که تعویض یا ترمیم آن نیاز به صرف هزینه و زمان بیشتری دارد. پس در صورتی که شما از یک دندانپزشک حرفه ای ، متخصص و مجرب برای لمینت کردن دندان های خود کمک بگیرید و او کار خود را به درستی انجام دهد ، نیاز به پرداخت هزینه های اضافی نخواهد بود.