دانستن هزینه نهایی کاشت ایمپلنت دندان اولین و مهم ترین موضوعی است که می تواند بر روی نظر و تصمیم نهایی افراد تاثیر بگذارد و حتی در برخی از مواقع باعث شود آن ها از تصمیم خود منصرف شوند. از همین رو افراد اولین جستجوی که انجام می دهند این است که هزینه ایمپلنت دندان در تهران چقدر است؟ برای پاسخ به این سوال باید بگویم ، هزینه کاشت دندان در هر نوع مرکز درمانی دندانپزشکی که این نوع پروسه را ارائه می دهد متفاوت می باشد. این تغییر قیمت به عوامل متعددی بستگی دارد که از مهم ترین و عمده ترین دلایل آن می توان به پزشک متخصص پروتز های دندانی و متریال های استفاده شده ، اشاره نمود. برخی از پزشکان به جهت کاهش هزینه ایمپلنت دندان ، تمامی مراحل ساخت ، کاشت ، پروتز و روکش کردن را خودشان در مرکز مربوطه انجام می دهند. دکتر محمدرضا باقری یکی از بهترین و مجرب ترین دندانپزشکان و متخصصان ایمپلنت های دندانی در تهران هستند که مطب ایشان واقع در تهران ، شمال تهران و زعفرانیه می باشد ، ایشان در حوزه کاشت دندان سابقه بسیار زیادی دارند و تمامی افرادی که نزد ایشان پروتز و ایمپلنت دندان انجام داده اند ، از نتایج به دست امده خود رضایت کامل دارند.

 

هزینه ایمپلنت دندان

 

هزینه تقریبی کاشت دندان در تهران

برای پیدا کردن هزینه تقریبی ایمپلنت فوری یا دیگر روش ها در شمال تهران یا دیگر نواحی تهران ، ابتدا نیاز است تا افراد در جلسات مشاوره ای با پزشک خود ترتیب دهند. در این جلسه هزینه ایمپلنت کردن دندان ، انواع آن و محل دندان های از دست رفته مشخص می شود و فرد می تواند با توجه به هزینه مورد نظر و سلیقه خود نوع آن را انتخاب کند. یکی دیگر از عواملی که باعث می شود هزینه ایمپلنت دندان در تهران متغییر باشد ، موادی است که دندانپزشک برای انجام این کار به کار می برد.

هزینه ای که ما پرداخت می کنیم ، شامل انجام عمل جراحی به منظور کاشت پایه و قرار دهی تاج دندان می باشد. به منظور کاشت پایه ، نوع و جنس فلزی که برای ساخت پایه و ایمپلنت های دندان مورد استفاده قرار می گیرد نیز می تواند بر روی هزینه نهایی تاثیر گذار باشند. این فلز معمولا از جنس تیتانیوم می باشد. از همین رو شما نمی توانید به تنهایی هزینه کاشت دندان را در نظر داشته باشید.

هزینه ایمپلنت دندان جلو در تهران

نداشتن دندان جلو تاثیر بسیار زیادی بر روی زیبایی لبخند و افزایش یا کاهش اعتماد به نفس دارد از همین رو افرادی که دندان های این ناحیه را از دست می دهند ، سریع تر از سایر افراد نسبت به درمان اقدام می کنند. اما لازم است بدانید که هزینه ایمپلنت کردن دندان های جلو حساس تر بوده از همین رو از دقت ، مهارت و توجه بیشتری نسبت به دیگر دندان ها نیاز دارد. در برخی از موارد این امکان وجود دارد که در جلسه ای که دندان کشیده می شود ، ایمپلنت جایگزین شود. این اتفاق تنها زمانی رخ خواهد داد که شرایط دهان ، فک ، لثه ها و استخوانی های بیمار در حالت ایده آل قرار داشته باشد.

در غیر این صورت ، پس از آن که پزشک دندان ها را از دهان خارج می کند ، حدود 4 الی 8 هفته زمان نیاز دارد تا فرایند ترمیم صورت پذیرد و سپس فرایند کاشت انجام شود. از آنجایی که مواد مورد نیاز برای تهیه و ساخت ایمپلنت های دندان وارداتی بوده ، افزایش یا کاهش نرخ ارز می تواند بر روی هزینه ایمپلنت دندان در تهران یا دیگر نواحی ایران تغییر یابد. بهتر است در این زمینه ابتدا یک متخصص ایمپلنت خوب در تهران پیدا کنید و سپس در رابطه با هزینه نهایی با او صحبت نماید. چرا که دندان ها یکی از مهم ترین عضو های بدن می باشند که می تواند سلامت سایر بخش های بدن را نیز تحت تاثیر قرار دهند.

از همین رو دقت کنید تا فریب مراکز درمانی مدعی در مورد کاشت ایمپلنت با کمترین هزینه را نخورید. ایمپلنت دندان یک عمل تخصصی می باشد که نیاز به مهارت و تجربه بسیار بالایی دارد و این موضوع کاملا طبیعی است که هر چه میزان تبحر و تجربه پزشک بالا تر باشد ، نمونه های کاشت بسیار زیبا و جذاب داشته باشد و نتایج با کیفیت تر و مطلوب تر باشد هزینه ایمپلنت دندان بیشتری را به عنوان دستمزد دریافت کند. از طرفی نیز جنس متریال مورد استفاده برای ساخت نیز بسیار مهم و حائز اهمیت است.

 

هزینه ایمپلنت دندان

 

چه چیزی باعث افزایش قیمت کاشت دندان در تهران می شود؟

افرادی که متقاضی این پروسه در شهر های بزرگ هستند ، ممکن است فکر کنند بخش عظیمی از هزینه دریافتی به دستمزد پزشک مربوط می باشد ، در حالی که این چنین نبوده و عوامل بسیار زیادی بر روی کاهش یا افزایش هزینه ایمپلنت دندان در تهران دخیل هستند که می توان برخی از آن ها را که تاثیر کمتری نسبت به سایر موارد دارند را حذف کرد تا هزینه ها را کاهش داد ، اما به یاد داشته باشید شما در هر کجای ایران که زندگی بکنید زمانی که به یک مرکز دندانپزشکی مجهز و خوب بروید تمامی موارد بر روی هزینه نهایی کاشت دندان تاثیر می گذارند. ما در ادامه این بخش از مقاله هر کدام از این موارد را به طور مختصر اما مفید توضیح خواهیم داد:

  • کیفیت قطعات مورد استفاده :

همانطور که در مقاله ایمپلنت دندان توضیح داده شد ، ایمپلنت از بخش های متفاوتی که شامل کاور درب ایمپلنت و هیلینگ می باشد ، تشکیل می شود. کیفیت قطعات مورد استفاده علاوه بر این که بر روی طولانی کردن عمر نتایج و همچنین دریافت بهترین نتایج بدون دچار شدن به عوارض جانبی تاثیر گذار است در تعیین هزینه نهایی کاشت دندان نیز موثر است. هزینه ایمپلنت دندان در تهران برای شرکت های معتبر ، بزرگ و معروف بسیار بالا تر می باشد ، چرا که از بهترین و با کیفیت ترین مواد مصرفی در ساخت ایمپلنت های خود استفاده می کنند. استفاده از مواد با کیفیت هم برای متخصص کاشت دندان تهران مناسب است و هم بیمار می تواند با خیالی آسوده و بدون نگرانی از دچار شدن به عوارض جانبی از آن استفاده کند.

  • نوع برند :

همانطور که در طول مقاله نیز به آن اشاره شد ، مواد مورد نیاز ایمپلنت وارداتی می باشد. کشور های متعددی هستند که پروتز های ایمپلنتی را تولید می کنند. برخی از کشور های سازنده ، برای ساخت این محصول دقت و کیفیت منحصر به فردی دارند. برخی دیگر به دلیل سابقه طولانی در ساخت ایمپلنت و همچنین استفاده از بهترین مواد ، دارای قیمت بالاتری از سایر شرکت های تولید کنند می باشند. از همین رو می توانیم بگویم انتخاب نوع برند تاثیر بسیار مهم و زیادی بر روی هزینه کاشت دندان دارد. به عنوان مثال هزینه ایمپلنت دندان های شرکت های آلمانی از هزینه شرکت های کره ای بسیار بیشتر می باشد ، چرا که کیفیت آن ها بالا تر می باشد.

  • تخصص پزشک :

انجام کار توسط یک دندانپزشک عمومی یا بهترین و مجرب ترین متخصص ایمپلنت دندان در زعفرانیه ، شمال تهران یا دیگر شهر های کشور بسیار مهم و حیاتی است و در تعیین هزینه ایمپلنت دندان در تهران تاثیر بسیار زیادی دارد. همانطور که گفته شد ایمپلنت در دو مرحله انجام می شود. مرحله اول برای جایگذاری پیچ و مرحله دوم اتصال روکش دائمی باشد. هر چه میزان مهارت و تجربه پزشک مورد نظر شما بالا باشد ، احتمال این که در حین روند کاشت یا پس از ان برای شما چالشی بزرگ و حیاتی به وجود نیاید و شما به بهترین و مطلوب ترین نتایج دست پیدا کنید بسیار زیاد است. چرا که یک دندانپزشک متبحر و مجرب ، به دلیل داشتن سابقه کاری زیاد و همچنین مهارت زیاد در صورت بروز اتفاق ناگهانی یا بروز یک مشکل می داند چگونه آن را درمان و برطرف نماید.

  • لابراتوار:

اگر مقاله مربوط به پروتز دندان تهیه شده در همین سایت را مطالعه کرده باشید ، می دانید که برای کاشت دندان از دست رفته خود ، نیاز است تا قطعاتی در لابراتوار ساخته و تولید شوند. کیفیت لابراتوار های مختلف نیز می تواند بر روی هزینه ایمپلنت دندان در تهران تاثیر بگذارد. لابراتوار های که از دستگاه های پیشرفته و مجهز استفاده می کنند و تمامی استاندارد ها را رعایت می نمایند می توانند پروتز های با کیفیتی را آماده سازند. که تمامی این موارد بر مبلغ ایمپلنت دندان در تهران ، شمال تهران ، زعفرانیه یا دیگر نواحی این شهر بزرگ موثر باشد.

 

هزینه ایمپلنت دندان در تهران - دکتر باقری

 

  • تعداد دندان های از دست رفته :

از اصلی ترین و مهم ترین دلایلی که می توان برای افزایش یا کاهش هزینه ها به آن اشاره نمود ، تعداد دندان های است که قرار است ایمپلنت شوند. طبیعی است که هر چه تعداد دندان ها بیشتر باشند ، کار پزشک طولانی تر شده ، مواد مورد استفاده زیاد تر می شود و در نهایت هزینه نیز بالا تر می رود. برای مدیریت کردن هزینه ایمپلنت دندان در تهران ، می توانید دندان هایی که جای آن ها در دهان شما خالی است را با این روش پر کنید و برای درمان سایر دندان ها از روش های درمانی دیگر استفاده کنید. به این ترتیب هم می توانید به لبخندی زیبا ، جذاب و دلنشین دست پیدا کنید و هم هزینه ها را تا حدودی کاهش دهید.

با توجه به موارد فوق بهتر است ابتدا دندانپزشک مربوطه را انتخاب نمایید تا بر اساس آن بتوانید هزینه ها را کاهش دهید. توصیه می شود هیچ گاه برای کاهش هزینه ، عواملی همچون تخصص پزشک و کیفیت مواد مصرفی را حذف نکنید. چرا که این موارد در دریافت بهترین نتایج تاثیر گذار هستند.

آیا هزینه کردن برای کاشت دندان ارزش دارد؟

ایمپلنت ، پروسه ای است که ترکیبی از علم و هنر می باشد با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته در حوزه دندانپزشکی ، امروزه به جایگاهی دست یافته ایم که می توانیم با استفاده از روشی ایمن و مطمئن دندان های از دست رفته را که نقش بسیار مهم و بسزایی در کیفیت چهره افراد دارند را بازیابی کنیم. دندان های که با استفاده از روش ایمپلنت کاشته شده اند ، به دلیل داشتن پایه های تیتانیومی کاشته شده در استخوان فک ، نقش یک دندان واقع را برای ما ایفا می کنند. دندان های کاشته شده ، با داشتن مزیت ثابت و دائمی بودن و ارائه بهترین خدمات عملکردی و شکل ظاهری درست مانند دندان های طبیعی انسان ، در نظر سنجی ها و تحقیقات انجام شده ، بالاترین رتبه جذب طرفداران را به خود اختصاص داده است. ماندگاری طولانی مدت نتایج ایمپلنت ، آن را به یک فرایند مقرون به صرفه تبدیل می کند و نهایتاً ما را به این نتیجه می رساند که اعتراف کنیم ، هزینه کردن برای کاشت دندان های دائمی و طبیعی کاملا منطقی و درست می باشد.
هزینه ایمپلنت دندان در تهران بر اساس شرکت ها و کشور های سازنده آن ها متفاوت می باشد. برخی از شرکت های تولید کننده ایمپلنت که سرشناس تر و معروف تر هستند و دارای کیفیت بالاتری بوده اند ، دارای قیمت بسیار زیاد تری هستند. همین مسئله نیز باعث می شود افراد زیاد رقبتی به انجام این روش نداشته باشند. اما اگر به مزایای خارق العاده و عالی این پروسه دقت کنید ، خواهید دید که این روش دائمی بوده مشکلات دندان های مصنوعی را ندارد و از همه مهم تر با یک بار هزینه کردن دیگر نیازی به پرداخت هزینه های اضافی و سنگین ندارید.

قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

هزینه ایمپلنت کل دهان یا کامل به عوامل مختلفی بستگی دارد و هزینه های اعلام شده به همراه پایه ، ضمانت ، روکش و بدون احتساب پروسه پیوند استخوان می باشد. هزینه ایمپلنت کامل فک پایین از فک بالا کمتر می باشد و این موضوع به این خاطر است که ایمپلنت های کامل برای فک پایین به پایه های کمتری نیاز دارد. به عنوان مثال برای کاشت دندان در فک پایین نیاز به 4 الی 8 پایه ایمپلنت است که در فک بالا این تعداد کمی بیشتر می باشد.
از سویی دیگر در کاشت طبیعی دندان در فک بالا ممکن است نیاز به انجام پروسه لیفت سینوس داشته باشد که همین موضوع باعث می شود هزینه این فرایند تا حدی افزایش پیدا کند.

 

هزینه ایمپلنت دندان - دکتر محمدرضا باقری

 

قیمت کامل فول موس یا کاشت ایمپلنت دندان کامل

فول موس یک اصطلاح انگلیسی برای کاشت کامل دندان ها می باشد که از ترکیب دو کلمه full و mouth تشکیل شده است که به معنای ایمپلنت کامل است. قیمت این فرایند همان هزینه ایمپلنت دندان در تهران برای فک بالا و پایین به صورت کامل می باشد که بر اساس بررسی فاکتور ها و وضعیت دهان و دندان تعیین می گردد. برای اطلاع یافتن از هزینه این فرایند توصیه می شود به صورت حضوری به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

قیمت ایمپلنت فوری دندان چقدر است؟

همانطور که در مقاله مربوطه به کاشت فوری ایمپلنت صحبت شد این پروسه برای افرادی که نمی توانند تمامی مراحل درمان را در زمان های تعیین شده و با فاصله زمانی درست انجام دهند مناسب می باشد. این پروسه به طور کلی به دلیل فشردگی مراحلی که دارد هزینه نسبتا بیشتری را به خود اختصاص می دهد. به عبارت کلی هزینه ایمپلنت فوری دندان معمولا بین 20 الی 40 درصد بیشتر از هزینه ایمپلنت های عادی است. هزینه ای که شما برای انجام این فرایند می پردازید شامل دستمزد جراح ، جراحی کاشت ، پایه و ساختار کلی ایمپلنت و غیره می باشد. نوع فلز ، جنس و برند ایمپلنت نیز تاثیر بسیار زیادی بر روی هزینه دارد. از آنجایی که این فرایند در مراحل کوتاه تری انجام می شود نیاز است تا از یک متخصص دندانپزشک مجرب و متبحر در این زمینه کمک بگیرید.

چرا هزینه ایمپلنت دندان بالا است ؟

برخلاف سایر روش های دندانپزشکی ، کاشت این ساختار ، تخصص ، مهارت و زمان زیادی نیاز دارد. این عمل نسبتا حساس است و باید در بهترین شرایط ممکن انجام شود. علاوه بر آن نیز ساخت هر واحد ایمپلنت به خودی خود هزینه بسیار زیادی دارد. به همین خاطر معولا قیمت ایمپلنت دندان بالا است. به علاوه از آنجا که قطعات ساخته شده اغلب در کشور های خارجی ساخته می شود نوسانات ارزی نیز می تواند نقش بسیار مهمی بر روی افزایش تعرفه ها و هزینه های کاشت ایمپلنت در دندان داشته باشد. اطلاع از هزینه این پروسه نیاز مند مراجعه به متخصصی مجرب و متبحر و مشاوره با او دارد.

هزینه ایمپلنت دندان در تهران با بیمه

ممکن است برای بسیاری از افراد این سوال به وجود آید که آیا شرکت های بیمه هزینه پروسه کاشت دندان را تحت پوشش خود قرار می دهند یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید بگویم هزینه این فرایند که در اکثر موارد فرایند های زیبایی محسوب می شوند ، اغلب تحت پوشش شرکت های بیمه قرار نمی گیرند. البته لازم به اشاره است که امروزه برخی شرکت های بیمه ، برخی خدمات مربوط به کاشت دندان را تحت پوشش خود قرار می دهند. در جلسات مشاوره که جلسه بسیار مهمی است می توانید در این خصوص از دندانپزشک زیبایی خود سوال بپرسید و بدانید که آیا بیمه هزینه های کاشت طبیعی دندان را پرداخت می کند یا خیر.