زمانی که عبارت ایمپلنت دندان کره ای را در اینترنت سرچ می کنید ، به این معنی است که تصمیم خود را در رابطه با ایمپلنت دندان گرفته اید و با پزشک خود در این رابطه مشورت نموده اید و اکنون نوبت آن رسیده تا نوع ایمپلنت مورد نظر خود را تعیین کنید. از همین رو به دنبال کسب اطلاعاتی جامع و مفید در رابطه با برند ها و شرکت های تولید کننده ایمپلنت ها هستید. همانطور که می دانید یکی از برند های پرطرفدار و مورد استفاده ایمپلنت در ایران ایمپلنت های کره ای می باشد. از همین رو ما تصمیم گرفته ایم در این مقاله از سایت دکتر محمدرضا باقری بهترین ایمپلنتولوژیست زعفرانیه و شمال تهران در رابطه با قیمت ، مزایا و معایب ، تفاوت آن ها با دیگر برند ها و غیره صحبت کنیم. پس اگر متقاضی کاشت دندان در زعفرانیه یا شمال تهران هستید ، این مقاله را از دست ندهید ، چرا که می تواند در امر تصمیم گیری به شما کمک زیادی کند.

 

ایمپلنت دندان کره ای

 

ایمپلنت دندان کره ای چیست ؟

امروزه برنده های متفاوتی در زمینه تولید پایه های ایمپلنت وجود دارند. این برند ها از لحاظ هزینه ، کیفیت ، مواد مصرفی و مواردی از این دست ، با یک دیگر اختلاف دارند و برای هر بیمار این انتخاب با توجه به شرایط خودش انجام می گیرد. به عنوان مثال ممکن است فردی این نوع ایمپلنت ها را به دلیل هزینه انتخاب کند و در حالی که فردی دلیل انتخابش کیفیت خوب آن ها باشد. همانطور که در ابتدای مقاله نیز گفته شد در کشور عزیز ما ایمپلنت های کره ای ، اروپایی و آمریکایی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. البته اینکه نوع ایمپلنت اروپایی یا امریکایی باشد لزوما به این معنی نیست که از کیفیت و متریال بهتری ساخته شده است.

چرا که هر کدام از ان ها شامل چندین شرکت و برند مختلف در زمینه ایمپلنت هستند که باز هم از لحاظ قیمت و کیفیت با یک دیگر متفاوت می باشند. از همین رو ما در این قسمت می خواهیم شما را با انواع برند های تولید کننده ایمپلنت دندان کره ای آشنا کنیم تا با دانستن نوع برند و کیفیت انتخابی بهتر و دقیق تر داشته باشید. البته توصیه می شود برای انتخاب بهتر و قطعی با دندانپزشک معالج خود مشورت کنید ، چرا که او هم به وضعیت دهان و دندان شما واقف است و هم اینکه تا کنون کاشت دندان های بسیار زیادی را انجام داده و تجربه بیشتری دارد.

یکی دیگر از شرایطی که می تواند تفاوت ایجاد کند ، SLA اکتیو گفته می شود، sla اکتیو این قابلیت را دارد تا شما دو ماه بعد این که ایمپلنت را در دهان قرار دادید بتونید قالب گیری کنید و روکش را تحویل دهید. به بیمارانی که محدودیت زمانی دارند می توانند از sla  اکتیو استفاده کنند. این پروسه به دلیل اینکه نتایجی سریع و مطلوب تر دارد هزینه بیشتری را در بر دارد.

همچنین این نکته را در نظر داشته باشید که دندانپزشکی که این عمل را انجام می دهد نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است ، چرا که اگر جراح شما تجربه آن چنانی در رابطه با کاشت دندان نداشته باشد ، احتمال شکست خوردن ایمپلنت افزایش پیدا می کند. به همین خاطر بهتر است در انتخاب جراح و متخصص ایمپلنت دندان در زعفرانیه ، شمال تهران یا دیگر مناطق کشور همانند برند ایمپلنت دقیت داشته باشید تا میزان خطا در نتایج کاهش یابد.

انواع ایمپلنت دندان کره ای

محبوبیت ایمپلنت های کره ای در ایران بسیار زیاد می باشد اما بهتر است بدانید که تمامی این برند ها دارای کیفیت یکسان و مناسبی نمی باشند از همین رو نیاز است تا در انتخاب آن ها نیز با پزشک مورد نظر خود مشورت کنید و تنها به دلیل ارزان بودن یا داشتن پایین ترین قیمت نسبت به سایر برند ها آن را انتخاب نکنید. در این قسمت برند های مطرح ساخت کشور کره را برای شما معرفی خواهیم کرد.

  • برند آستم ( osstem )

برند اوستم یکی از با کیفیت ترین ایمپلنت دندان کره ای است که در سال 2006 نام خود را به آستم تغییر داد و فعالیت خود را شروع کرد. این شرکت توانسته مجوز های مربوط بهه FDA و CE را کسب نماید. از همین رو بهترین و محبوب ترین ایمپلنت شناخته شده در ایران می باشد. این شرکت در حوضه ساخت ایمپلنت دندان محصولات متفاوتی را تولید می کند ، یکی از مهم ترین قسمت های این درمان فیکسچر می باشد که شرکت آستم در چهار سری مشغول به ساخت آن است. چهار سری ایمپلنت های استم عبارت اند از ، ET  ، MS ، TS و  SS. هر کدام از این سری ها دارای کیفیت بسیار مطلوب و بالایی هستند که همین موضوع باعث می شود درصد موفقیت در این پروسه درمان افزایش یابد و متقاضیان از آن رضایت کامل داشته باشند.

  • برند مگاژن ( Megagen )

این کمپانی کره ای فعالیت خود را با گرده هم آوردن متخصصان ، جراحان و دندانپزشکان حاذق و مجرب در سال 2002 اغاز نموده است. از آن جایی که هدف اصلی آن ها پیشرفت و بهبود ایمپلنت ها بود ، خیلی زود توانستند در حوزه خود پیشرفت نمایند. این نوع ایمپلنت ها بیشتر مناسب ایمپلنت های فوری یا یک روزه هستند.

  • برند بایوتم ( Biotem )

شرکت کره ای بایوتم یک شرکت تولید کننده ایمپلنت است که در زمینه ایمپلنت دندان تخصص بالایی دارد. آن ها همواره تلاش می کنند تا بالا ترین سطح رضایت را با قیمت مناسب به مشتریان خود ارائه دهند. ایمپلنت های ممتاز آن ها به عنوان برخی از بالا ترین محصولات باکفیت جهان شناخته می شوند و افراد بسیار زیادی می توانند از آن ها استفاده کنند و به نتایج مطلوب برسند.

 

ایمپلنت دندان کره ای

 

مزایا ایمپلنت های کره ای

به طور قطع هر محصولی و هر پروسه ای مزایا و معایب خاصی را دارد که ایمپلنت دندان کره ای از این موضوع مستثنی نمی باشد. اما با این وجود این نوع برند به دلیل هزینه به صرفه و همچنین کیفیت مناسبی که دارد ، از محبوبیت بسیار زیادی در ایران برخودار می باشد. از جمله مزایای که باعث می شود بسیاری از افراد به استفاده از آن ترغیب شوند ، می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • مقرون به صرفه بودن

همانطور که در مقاله هزینه ایمپلنت دندان توضیح داده شد ، این تکنیک یک پروسیجر پر هزینه شناخته می شود از همین رو طبیعی است که افراد به دنبال راه کار های برای کاهش هزینه باشند. مهم ترین دلیل محبوب بودن این نوع برند ها ، قیمت ارزان و به صرفه آن ها می باشد که به نسبت نوع اروپایی و آمریکایی از هزینه بسیار کمتری برخوردار می باشد و بسیاری از افراد آن ها را به دلیل متناسب بودن با بودجه خود انتخاب می کنند.

  • کیفیت بالا

همانطور که گفتیم شرکت های تولید کننده ایمپلنت دندان در کره ، با هدف توسعه و پیشرفت سعی در استفاده از بهترین و با کیفیت ترین متریال ها در ساخت و تولید ایمپلنت دارند و تا کنون توانسته اند در این حوزه به موفقیت برسند. اما به یاد داشته باشید که خود شرکت ها و برند های ایمپلنت دندان کره ای نیز دارای گرید های مختلفی هستند. به عنوان مثال برند استم که در حد برند های اروپایی می باشد و در کلینیک دندانپزشکی دکتر محمدرضا باقری بهترین متخصص کاشت دندان در تهران و زعفرانیه تهران ، مورد استفاده قرار می گیرد و در مقابل آن برند های همچون اسنوک که معمولی تر و کیفیت کمتری دارند.

  • فراوانی در بازار

به دلیل اینکه کشور ما ایران رابطه خوبی با کشور های شرق آسیا دارد ، این نوع برند در کشور ما به خوبی یافت می شود و اجزای آن به راحتی قابل دسترس می باشد.

  • استفاده قطعات به جای یک دیگر

یکی دیگر از مزایای ایمپلنت دندان کره ای این است که قطعات آن ها را می توان برای دیگر انواع آن ها استفاده کرد. اما بهتر است برای هر ایمپلنت از قطعه مخصوص خودش استفاده کرد که مشکلی به وجود نیاید. به طور کل بحث بر سر قسمت اباتمنت است که قرار است بر روی ایمپلنت قرار بگیرد. به عنوان مثال 3 تا فیکچر مگاژن ، دیو و دنتیست که هر سه کره ای هستند قرار دهید ، پیچ های که برای قالب گیری استفاده می شود یکسان است. حتی اباتمنت های که برای این ها وجود دارد و توسط شرکت های مختلفی ساخت می شود قابل استفاده بر روی تمامی انواع هستند. البته نکته ای که در این میان به وجود می اید این است که درسته که این ها با یک دیگر قابل استفاده هستند اما در میان آن ها میکروگپ وجود دارد. یعنی گپی که بین کانکشن ایمپلنت و اباتمنت هست که با به یک دیگر متصل شوند ، در حد میکرو می تواند متفاوت باشد. این تفاوت زیر دست احساس نمی شود ، یعنی می توان اباتمنت را دقیقا در محل دقیق خود قرار داد و آن را محکم کرد ولی در طولانی مدت ممکن است پیچ اباتمنت باز شود و مشکلات متعددی پیش بیاید.

 

 

ایمپلنت دندان کره ای

 

نظرات افراد در مورد ایمپلنت کره ای

به طور حتم دانستن نظرات و تجربه های دیگران در رابطه با نوع ایمپلنت های مورد استفاده ، تاثیر بسیار زیادی در انتخاب و تصمیم گیری دارد. ایمپلنت های کره ای امروزه به دلیل داشتن هزینه کمتر و در عین حال کیفیت خوب ، به عنوان یکی از پرطرفدار ترین و بهترین نوع ایمپلنت ها محسوب شده و مورد استفاده بسیاری از افراد قرار می گیرد. برند های ایمپلنت دندان کره ای ، دارای دامنه متنوعی از کیفیت می باشد. برند های کره ای توانسته اند اند محصولاتی را به بازار عرضه کنند که رضایت بسیاری از مشتریان ، مصرف کنندگان و دندانپزشکان را جلب کند و به عنوان یکی از پر قدرت ترین رقبای ایمپلنت های سوئیسی در بازار شناخته شود.

شما برای دانستن نظرات مصرف کنندگان در مورد ایمپلنت های کره ای می توانید به صورت حضوری به کلینیک دندانپزشک خود مراجعه کنید و با بیماران حاضر در کلینیک گفت و گو کنید. اما بهتر است در وهله اول با دندانپزشک خود مشورت کنید تا او با صداقت کامل و به درستی به در رابطه با مزایا و معایب این نوع ایمپلنت ها توضیح دهد. لازم است بدانید هیچ کس به اندازه یک جراح و دندانپزشک مجرب و متبحر نمی تواند در امر انتخاب به شما کمک کند.

عمر ایمپلنت کره ای

به طور قطع داشتن دندان های که برای مدت زمان بسیار زیادی عمر کنند و در این مدت زمان مشکلی برای مصرف کننده به وجود نیاورد ، برای بسیاری از افراد خیلی مهم و حیاتی می باشد. به طوری که اولین سوالی که از دندانپزشک مربوطه خود می پرسند این است که عمر ایمپلنت دندان کره ای چقدر است؟ در پاسخ به این سوال دکتر محمدرضا باقری بهترین دکتر کاشت دندان در زعفرانیه و شمال تهران چنین پاسخ می دهند که ، میزان دوام یا ماندگاری ایمپلنت ها ، به شرکت سازنده ، قیمت و کیفیت مواد مصرفی برای ساخت آن ها بستگی دارد و در دامنه متغییری قرار دارد. ایمپلنت های ساخته شده توسط کشور کره ، اغلب دارای ضمانت نامه بوده که همین مسئله تضمین کننده کیفیت بالای آن ها می باشد و سطح اعتماد بیماران را به خود افزایش می دهد. می توان گفت که ایمپلنت های کره ای در مقایسه با قیمتشان عمر و کیفیت قابل قبولی دارند.

عوامل تعیین کننده قیمت نهایی در هر واحد ایمپلنت دندان کره ای

فاکتور های مختلفی وجود دارد که می توان بر اساس آن ها قیمت نهایی محصولات این برند را محاسبه کرد. این عوامل شامل ، جنس ایمپلنت ها ، تعداد مورد نیاز برای رفع مشکل بی دندانی ، دستمزد پزشک متخصص ایمپلنت ، درمان های جانبی مورد نیاز ، برند و مارک شرکت سازده ایمپلنت های کره ای می باشند. همانطور که اشاره نیز شد ، دانستن این موارد پیش از شروع به کاشت بسیار مهم می باشد.

بهترین برند تولید کننده ایمپلنت های کره ای

تمامی برند ها و شرکت های سازنده ایمپلنت که در طول این مقاله نام برده شد دارای محصولاتی با کیفیت بالا و عملکردی قابل قبول هستند و می توانند باعث به وجود آمدن بهترین نتایج شوند. بهترین مارک و برند تولید کننده ایمپلنت برای کاشت اصولا با توجه به وضعیت سلامت استخوان فک و بافت لثه بیمار توسط بهترین متخصص ایمپلنت دندان تشخیص داده شده و مورد استفاده قرار می گیرد. ممکن است یک برند ایمپلنت کره ای وجود داشته باشد که دارای کیفیت بسیار خوبی باشد اما با ساختار فک شما سازگار نباشد. اما با این وجود در صورتی که وضعیت سلامت بیمار در حالت نرمال باشد با در نظر گرفتن تمامی موارد فوق الذکر برند کره ای بایوتم ، بهترین مارک ایمپلنت کره ای محسوب می گردد.