اغلب افرادی که تصمیم می گیرند کاشت دندان انجام دهند ، در رابطه با اینکه از چه نوع ایمپلنتی استفاده کنند تردید دارند ، بیشتر تردیدشان نیز در انتخاب برند و کشور سازنده آن ها می باشد. آن ها اغلب از دندانپزشک کاشت دندان خود می پرسند که ایمپلنت دندان سوئیسی بهتر است یا کره ای ؟ چرا که امروزه ایمپلنت دندان ساخت کشور کره توانسته نظر خیلی از افراد را به خود جلب کند و محبوبت بسیار زیادی در ایران پیدا نماید. برای دریافت پاسخ ، انتخاب برند ایمپلنت مناسب خود و همچنین آشنایی با انواع برند های تولید کننده ایمپلنت سوئیسی با دکتر محمدرضا باقری بهترین و مجرب ترین متخصص پروتز های دندانی در ولنجک و شمال تهران همراه باشید.

 

ایمپلنت دندان سوئیسی

 

همانطور که می دانید و در مقاله ایمپلنت نیز گفته شد کشور های بسیار زیادی در زمینه ساخت ایمپلنت مشغول به فعالیت هستند که بهترین و با کیفیت ترین قطعات را تولید می کنند از میان کشور های تولید کننده بهترین برند های ایمپلنت در دنیا می توان آمریکا ، آلمان ، سوئد ، سوئیس ، فرانسه ، کره و ایتالیا اشاره کرد. نکته ای که در این میان بسیار حائز اهمیت و مهم است این است که کیفیت ایمپلنت و قطعات آن خیلی وابسته به نام کشور تولید کننده نمی باشد از همین رو باید به برند ایمپلنت دقت ویژه ای داشت. ایمپلنت دندان سوئیسی به عنوان یکی از مرغوب ترین ، با کیفیت ترین و بهترین ایمپلنت های ساخته شده در دنیا شناخته می شود که خود در شش نوع مختلف ارائه داده می شود.

ایمپلنت سوئیسی چیست؟

همانطور که گفته شد ایمپلنت دندان سوئیسی ساخت کشور سوئیس می باشد و جزو 5 برند مطرح در دنیا است. این نوع ایمپلنت ها دارای سابقه طولانی و نو آوری در زمینه ایمپلنت می باشند. فرایند ساخت آن ها بسیار پیچیده بوده و از تیتانیوم خالص یا آلیاژ آن ساخته می شود. کیفیت این قطعات تا حد بسیار زیادی به کیفیت تیتانیوم به کار گرفته شده در ساخت بستگی دارد. به عبارتی دیگر هر چه قدر کیفیت تیتانیوم بهتر باشد و در زمان ساخت و طراحی آن دقت بسیار زیادی به کار گرفته شود و از تکنولوژی های جدید استفاده گردرد ایمپلنت دارای کیفیت بیشتر و ماندگاری طولانی تری خواهد بود.

5 برند مطرح 

  • اشترومن (Straumann Group)

یکی از معروف ترین و بهترین سازنده قطعات ایمپلنت در جهان اشترومن می باشد. مهندسی دقیق ایمپلنت های دندانی ساخت این شرکت سوئیسی برای بیمارانی که استخوان فک آن ها با مشکلات متعدد بسیار زیادی از جمله نا کافی بودن فضا یا کوتاه بودن آن مواجه هستند ، بسیار مناسب و ایده آل می باشد. متخصصین و دندانپزشکان متبحر و مجرب در این زمینه عنوان می کنند که ایمپلنت های ساخت شرکت اشترومن یکی از باکیفیت ترین و بهترین قطعات موجود در بازار می باشد به همین دلیل است که قیمت این نوع ایمپلنت دندان سوئیسی نسبت به سایر برند ها بسیار زیاد می باشد. اما در کنار هزینه بالایی که دارد می تواند تضمین کند که نتایج برای سالیان دور درازی ، باقی خواهند ماند و احتمال اینکه کاشت دندان با شکست مواجه شود تا حد بسیار زیادی کاهش می یابد و طول درمان نیز کوتاه تر خواهد شد.

طراحی و ساخت سیستم ایمپلنت های اشترومن در عین سادگی بسیار حرفه ای و بالاتر از استاندارد های روز دنیا می باشد. تا کنون این شرکت دارای دو خط تولید در سطح بافت یا tissue level و سطح استخوان  یا bone level بوده که انواع مختلفی از ایمپلنت را تولید می کند. هم bone level و هم tissue level را می توان به راحتی و با شرکت در یک جلسه بعد از کشیدن دندان درون فک قرار داد. با توجه به جنس خاص پایه های این نوع ایمپلنت ، فرایند اتصال اسئواینتگریشن به سرعت انجام می شود و زود تر از انچه را که فکر کنید فک بهبودی خود را به دست می آورد.

از bone level برای تمامی دندان ها می توان استفاده کرد اما از  tissue level تنها می توان برای دندان های خلفی که معمولا در دید نیستند استفاده می شود. با کاشت این نوع ایمپلنت جای نگرانی در رابطه با شکست روند جراحی و همچنین ابتلا به بیماری های دهانی همچون پری ایمپلنتایتیس وجود ندارد.

اشترومن نوعی دیگری از ایمپلنت را با نام SLA-active نیز تولید کرده است که به دلیل داشتن تکنولوژی متفاوت می توان زود تر روکش را در اختیار بیمار قرار داد. به بیانی دیگر اگر به طور معمول برای قرار دهی روکش 3 الی 4 ماه زمان نیاز دارد ، در نوع SLA-active می توان 2 ماه ایمپلنت ها را لود کرد. به همین خاطر است که اگر اشترومن در bone level سه لاین تیتانیوم ، SLA و SLA-active داشته باشد  ، قیمت نوع SLA-active  به دلیل تکنولوژی که دارد و همچنین کوتاه بودن زمان لود ایمپلنت ف  از بقیه آن ها بیشتر می باشد.

اشترومن با بیش از 40 سال سابقه درخشان در زمینه ساخت و تولید قطعات ایمپلنت دندان سوئیسی و عرضه تجهیزات پزشکی با بالاترین کیفیت به بازار های جهانی اعتبار و جایگاه ویژه ای در میان دندانپزشکان به دست آورده است.

افرادی که عجله دارند و تمایل دارند روکش ها را زود تر تحویل بگیرند یا از خارج کشور برای کاشت آن می آیند و مدتی که در ایران حضور دارند محدود تر می باشد می توانند از این مدل استفاده کنند. این مدل به دلیل دارا بودن گواهینامه بین المللی در تمامی کشور ها شناخته شده است و در صورت بروز مشکل یا نیاز به تغییر روکش می توان به راحتی درمان کرد. عزیزانی که قصد دارند از ایمپلنت های دندان سوئیسی در شمال تهران و ولنجک استفاده کنند می توانند به دکتر محمدرضا باقری بهترین متخصص ایمپلنت دندان در ولنجک و شمال تهران مراجعه نمایند.

 

ایمپلنت دندان سوئیسی در ولنجک - دکتر باقری

 

  • شرکت SIC

یکی دیگر از برند های تولید کننده ایمپلنت دندان سوئیسی که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است ، شرکت SIC می باشد. این شرکت با یک تیم کاملا حرفه ای ، مجرب و خلاق تا کنون توانسته محصولات متنوعی را در زمینه قطعات ایمپلنت با کیفیت و مطابق با تکنولوژی ها و استاندارد های روز دنیا تولید نماید. این شرکت در سال 2018 نوع جدیدی از ایمپلنت را با نام AG به بازار عرضه نمود ، که از لحاظ کیفیت ، عملکرد و زیبایی در بالاترین اساندارد های جهانی قرار داشت. استحکام مکانیکی و مقاومت بسیار بالا در برابر فشار و ضربه ، ایده آل بودن برای کاشت دندان های یک روزه یا فوری ، قابل طراحی برای هر کدام از دندان های فک ، داشتن طراحی خاص فیکسچر برای قرار گیری آسان تر در استخوان فک ، استفاده از پایه های بسیار کوتاه جهت جایگزینی با ریشه دندان های خلفی و انعطاف پذیر بودن از جمله مزایای می باشد که باعث شده بهترین متخصصان و دندانپزشکان در سر تا سر دنیا طرفدار آن باشند.

  • برند SPI یا Thommen Medical

شرکت تومن مدیکال یا SPI تا کنون توانسته ایمپلنت های دندانی باکیفتی را در سر تا جهان و در کشور های اروپایی و آمریکا که خود تولید کننده ایمپلنت می باشند توزیع کند. طی ساخت و تولید این نوع ایمپلنت دندان سوئیسی از استانداردهای بالایی از لحاظ ایمنی و زیبایی استفاده شده که همین موضوع موجب شده تا این برند مورد تایید دندانپزشکان و بیماران بسیار زیادی قرار بگیرد. محصولات این شرکت تحت عنوان یمپلنت های SPI شناخته می شوند. شرکت تومن مدیکال دارای سابقه طولانی به مدت 33 سال در حوزه طراحی و تولید ایمپلنت های دندانی می باشد از همین رو به عنوان یکی از پر سابقه ترین و قدیمی ترین شرکت های تولید کننده قطعات و تجهیزات دندانپزشکی شناخته می شود. طراحی خاص و بسیار زیبای این شرکت بیش از 3 دهه برای کاشت دندان به کار می رود و توانسته تا کنون اعتماد و نظر بسیاری از پزشکان و بیماران را به خود جلب نماید. از جمله مزایای این نوع ایمپلنت می توان به سازگار بودن با تمامی پروتز ها و تاج های دندانی ، پایداری مکانیکی خارق العاده و استحکام بالای پیچ های اباتمنت اشاره نمود.

  • برند ایده

نان این نوع ایمپلنت سوئیسی از نام دندانپزشک سوئیسی به نام دکتر ایده گرفته شده است. ایمپلنت ایده را می توان از نظر کیفیت در دسته متوسط ها قرار داد که البته از قیمت مناسبی برخوردار می باشد. از همین رو مورد توجه بسیاری از بیماران قرار دارد. این شرکت در طول سال تخفیفات ویژه و متنوعی را ارائه می دهد که همین علت می تواند رغبت را برای استفاده از آن چندین برابر کند.

  • ایمپلنت بیودنتال

از دیگر برند های تولید کننده ایمپلنت در سوئیس شرکت بودنتال می باشد که برندی نوپا اما با کیفیت است. این شرکت همواره در تلاش است که تکنولوژی و اطلاعات خود را به روز نگه دارد و به همین دلیل برندی در حالی پیشرفت به شمار می رود و با پیشرفت های که تاکنون کرده توانسته توجه بسیاری از افراد را به خود جلب نماید. ویژگی اصلی این نوع ایمپلنت راحت بودن کاشت آن در استخوان و انعطاف پذیر بودن می باشد.

 

ایمپلنت دندان سوئیسی در ولنجک - دکتر باقری

 

طول عمر این برند 

مطمئنا داشتن دندان های که برای مدت زمان طولانی عمر کنند و هیچ مشکلی را برای مصرف کننده به وجود نیاورد برای تمامی افراد متقاضی کاشت ایمپلنت مهم می باشد. به طوری که اولین سوالی که از دندانپزشکان در رابطه با ایمپلنت های سوئیسی بعد از هزینه پرسیده می شود عمر آن ها است. در پاسخ به این سوال دکتر محمدرضا باقری بهترین دندانپزشک کاشت ایمپلنت دندان سوئیسی در ولنجک و شمال تهران این چنین می گویند که میزان ماندگاری و طول عمر کاشت دندان با برند ایمپلنت سوئیسی به شرکت سازنده آن ها ، کیفیت متریال مورد استفاده برای ساخت آن ها و همچنین رعایت مراقبت های بعد از کاشت دندان توسط خود فرد بستگی دارد و می تواند برای هر شخصی متغیر باشد. ایمپلنت های ساخته شده توسط شرکت های سوئیسی به دلیل کیفیت بسیار زیادی که دارند توانسته اند اعتماد بسیاری از بیماران را به خود جلب نمایند. این ایمپلنت ها دارای کیفیت و طول عمری بسیار بالا می باشند.

 

تفاوت ایمپلنت های کره ای و سوئیسی

 

برند مورد استفاده ایمپلنت دندان در کلینیک دکتر محمدرضا باقری

اگر شما نیز قصد کاشت ایمپلنت برای یک یا چندین دندان خود را در ولنجک و شمال تهران دارید ، توصیه می کنیم ابتدا برای دریافت مشاوره و وزیت به کلینیک دکتر محمدرضا باقری بهترین متخصص کاشت دندان در ولنجک و شمال تهران مراجعه نمایید یا از طریق راه های تماس موجود در صفحه تماس با ما نسبت به هماهنگی های لازم اقدام نمایید. ویزیت اولیه در این کلینیک شامل یک بررسی کامل وضعیت دهان و دندان شما می باشد. بدین گونه که شما ابتدا در جریان تمامی مشکلات دهان و دندان خود از جمله پوسیدگی های احتمالی قرار خواهید گرفت و سپس در رابطه با گزینه های درمانی و برند ایمپلنت انتخابی با شما صحبت خواهد شد و شما می توانید با آگاهی کامل ایمپلنت دندان سوئیسی یا مدل های دیگر را انتخاب کنید. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستند که به دنبال بهترین و مجرب ترین دندانپزشک برای کاشت دندان خود هستید به شما دکتر باقری را پشنهاد می کنیم.

برای دریافت مشاوره رایگان و اطلاع از هزینه کاشت ایمپلنت سوئیسی همین حالا فرم تماس زیر را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس گرفته شود. 

روند کاشت دندان با ایمپلنت سوئیسی

سی‌تی‌اسکن بعنوان یک تست تصویربرداری ، فرایندی است که قبل از کاشت با ایمپلنت دندان سوئیسی بمنظور تعیین و بررسی وضعیت استخوان فک و استحکام و قدرت آن انجام می‌شود. اگر استخوان از استحکام کافی برای جایگزاری ایمپلنت برخوردار نباشد، قبل از کاشت ، فرایند پیوند استخوان بمنظور ایجاد قدرت کافی در محل کاشت ، انجام می‌شود.
کاشت دندان با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود و سپس قرار دادن پایه تیتانیومی در استخوان فک انجام می شود که ممکن است درد و ورم را برای چند روز متوالی در پی داشته باشد. پس از آن لازم است که یک دوره دو تا شش‌ماهه باید بگذرد تا ایمپلنت بتواند با استخوان فک به خوبی پیوند خورده و بهبود پیدا ‌کند. سپس اباتمنت روی پایه تیتانیومی قرار داده می شود.

مزایای ایمپلنت سوئیسی

کاشت دندان با ایمپلنت دندان سوئیسی مزایای زیادی دارد و بسیاری از دندانپزشکان با توجه به این مزایا ، این محصول را پیشنهاد می دهند. برخی از مزایای ان شامل موارد زیر می باشد:

  • درصد بسیار بالایی از بیمارانی که از این نوع ایمپلنت استفاده کرده‌اند، حتی بعد از گذشت یک دهه ، همچنان از این محصول رضایت داشته اند.
  • سرعت پیوند خوردن ایمپلنت با استخوان فک پیوند بالا بوده و همچنین روند بهبودی با سرعت بالایی سپری می شود.
  • روکش این ایمپلنت‌ دارای ظاهر بسیارطبیعی بوده و غالباً هیچ تفاوتی از نظر ظاهر دندان های طبیعی ندارد.

ایمپلنت سوئیسی با کره ای چه فرقی دارد؟

ایمپلنت‌های سوئیسی دارای کیفیت و استحکام بالایی هستند. البته این به معنی زیر سوال بردن کیفیت ایمپلنت های کره‌ای نیست ولی در مقام مقایسه ، برند سوئیسی دارای قابلیت ها و امتیازات بیشتری است.

نکات مهی که در انتخاب برند ایمپلنت باید مد نظر قرار دهید:

  • اگر می خواهید بلافاصله بعد از کشیدن دندان ایمپلنت انجام دهید بهتر است از ایمپلنت های درجه یک استفاده کنید.
  • استفاده از ایمپلنت درجه یک در زمان تصمیم به کاشت ایمپلنت ، همزمان با پیوند استخوان یا جراحی سینوس ضروری است.