قبل از انجام لمینیت دندان نیاز است تا شما مراحلی را برای کسب امادگی و در نهایت انجام مراحل درمان انجام دهید که تمامی آن ها تحت عنوان اقدامات قبل از لمینت دندان عنوان می شوند. انجام مراحل قبل از لمینت کردن و مراقبت های قبل از آن ، همانند اجرای خود فرایند توسط یک دندانپزشک زیبایی مجرب و متبحر می تواند در نتیجه کار لمینت تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. این مراحل ممکن است به مدت زمان خیلی بیشتری نسبت به طول درمان خود لمینت نیاز داشته باشند ، اما پس از طی کردن آن ها و کسب آمادگی لازم فرایند به سرعت و بدون نقص توسط بهترین متخصص لمینت کردن دندان در زعفرانیه یا دیگر شهر های تهران انجام می شود. اگر قرار است برای انجام لمینت به دکتر محمدرضا باقری در زعفرانیه مراجعه کنید ، این مقاله از سایت ایشان به شما کمک خواهد کرد تا برای انجام فرایند پیش رو آمادگی های لازم را به دست آورید و بدانید که در طول جلسه معاینه چه اتفاقاتی در انتظار شما است. 

 

اقدامات قبل از لمینت دندان - دکتر باقری

 

همانطور که خودتان نیز می دانید لمینت کردن دندان ها روشی است که به واسطه انجام آن افراد می توانند لبخندی زیبا ، دلنشین و جذاب داشته باشند اما قبل از آن باید اقداماتی را تحت عنوان اقدامات قبل از لمینت دندان انجام دهید تا مشکلی برای شما در حین انجام پروسه یا بعد از آن به وجود نیاید. اما در اکثر موارد ، در کنار زیبایی که آن ها برای دندان ها و لبخند شما به وجود می آورند ، می توانند از دندان های شما حفاظت کنند. در واقع لمینت ها به گونه ای طراحی می شوند که استحکام آن ها می تواند مانع از صدمه دیدن دندان های شما شود. البته این به این معنی نیست که شما می توانید پس از انجام این پروسه زیبایی و درمانی شروع به انجام ورزش های سنگین و خطرناک مانند بوکس و تکواندو کنید.

به طور کلی و با بیانی ساده می توانیم بگویم لمینت ها همانند یک پوسته زیبا و درخشان باعث افزایش زیبایی لبخند شما می شوند ، اما نصب آن ها نیاز به یک سری اقدامات زمینه ای و ابتدایی دارد که در این مقاله از سایت دکتر محمدرضا باقری بهترین دندانپزشک زیبایی و لمینت دندان در تهران ، قرار است به آن بپردازیم.

انتخاب پزشک مهم ترین گزینه در اقدامات قبل از لمینت دندان

اولین و مهم ترین مرحله از لمینت کردن دندان ها انتخاب یک دندانپزشک متبحر ، مجرب و متخصص می باشد. در این نوع روش درمانی انتخاب یک دندانپزشک با تجربه و مجرب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. اینکه دندانپزشک زیبایی و لمینت شما بتواند تمامی درمان های جانبی را به خوبی برای ارائه بهترین نتایج انجام دهد ، ظرافت و دقت لازم را برای نصب و قرار دهی لمینت ها بر روی دندان داشته باشد می تواند به عنوان یکی از مهم ترین فاکتور های انتخاب دندانپزشک زیبایی و ترمیمی محسوب گردد. برای اطمینان پیدا کردن در رابطه با سطح تجربه ، مهارت و تخصص دندانپزشک مورد نظر بهتر است نمونه کار های قبلی او را به خوبی مورد بررسی و ارزیابی دهید.

مقایسه کردن نمونه کار های لمینت های انجام شده توسط دندان پزشک شما در اقدامات قبل از لمینت دندان می تواند نشان دهد که تا چه حد می توان به او و روند درمانی که قرار است توسط او انجام شود اطمینان کرد. در صورتی که دندانپزشک شما در شبکه های مجازی همچون اینستاگرام فعالیت دارد می توانید با مراجعه به آن ها از نحوه کار و همچنین چگونگی مراحل نصب لمینت ها آگاهی پیدا کنید. البته بهتر است در کنار بررسی نمونه کار های دندانپزشک مورد نظر به صورت حضوری به کلینیک یا مطب دندانپزشک مورد نظر خود مراجعه نمایید تا هم تحت معاینه و بررسی اولیه قرار بگیرید و هم این که از بیماران حاضر در کلینیک در رابطه با نحوه برخورد پزشک ، رضایت آن ها در رابطه با لمینیت ، مراحل انجام روش مذکور و غیره صحبت کنید. در صورت رضایت مراجعه کنندگان قبلی دیگر نیازی به نگرانی نیست.

از همین رو می توان گفت صحبت کردن با مراجعین قبلی از مهم ترین اقدامات قبل از لمینت دندان می باشد. زمانی که افراد بسیار زیادی برای نصب لمینیت یا سایر روش های درمانی و زیبایی دندانپزشکی به دندانپزشک مورد نظر شما مراجعه می کنند ، می تواند حاکی بر آن باشد که عملکرد دندانپزشک منتخب مناسب بوده و او در کار و حرفه خود از تخصص ، تجربه و مهارت بسیار زیادی برخوردار است.

نیاز است تا در جلسه مشاوره و معاینه کلیه سوالات خود را در رابطه با روند درمان و همچنین مراقبت های قبل و بعد از لمینت کردن دندان از دندانپزشک مربوطه بپرسید. بهتر است در خصوص انتنظاراتی که از نتایج این پروسه دارید با پزشک خود مشورت نمایید. انتظارات شما باید در حد معقول باشد تا دندانپزشک بتواند آن ها را براورده سازد. بهترین پزشک لمینیت دندان در زعفرانیه و شمال تهران باید به تمامی سوالات بیمار خود پاسخ گو باشد تا ابهاماتی برای او باقی نماند.

 

اقدامات قبل از لمینت دندان - دکتر باقری

 

بررسی های اولیه در اقدامات قبل از لمینت دندان

یکی از مهم ترین و اصلی ترین مراحل قبل از لمینت کردن دندان ها در تهران و زعفرانیه ، بررسی وضعیت دهان و دندان می باشد. پیش از اینکه بخواهید لمینت ها را بر روی دندان های خود نصب کنید ، نیاز است تا دندان هایتان را برای قرار دادن آن ها آماده کنید. در واقع می توانیم بگویم این مرحله و اقدامات قبل از لمینیت کردن دندان ها شامل راه های اماده سازی دندان می شوند. یکی از مهم ترین مواردی که باید پیش از قرار دادن لمینت مورد بررسی قرار گیرد پوسیدگی دندان ها و میزان خرابی آن ها می باشد.

در خیلی از موارد برای نصب لمینت ها متخصص نیاز دارد تا مینای دندان را به میزان کمی تراش دهد تا بتواند لمینت ها را با استفاده از چسب های مخصوص بر روی دندان قرار دهد و این به این معنی است که بعد از نصب کردن لمینت ها شما دیگر هیچ راهی برای زندگی با دندان های بدون لمینیت ندارید و در صورتی که خراب شوند نیاز است تا سریعا تعویض و جایگیزن شوند. از همین رو تا جایی که امکان دارد باید تمامی ایرادات موجود در دندان ها را در ابتدا و در طول اقدامات قبل از لمینت دندان برطرف کرد تا شرایط مناسب برای اجرای لمینت به وجود اید. در صورتی که دندان ها دچار پوسیدگی ، عفونت لثه یا انواع بیماری های لثه ، دهان و دندان بودند ابتدا دندان پزشک اقدام به رفع و درمان آن ها می کند و سپس  اقدام به قالب برداری و لمینت گذاری می کند.

  • تصویر برداری دقیق و کلی

مرحله بعد در اقدامات قبل از لمینت دندان ، انجام تصویر برداری از وضعیت دندان ها می باشد. دندانپزشک به منظور درک بهتر شرایط دهان و دندان ها ، معمولا یک تصویر برداری دقیق و کلی تجویز می دهد. در این پروسه متخصص به وضعیت قرار گیری دندان ها ، میزان سلامت آن ها ، پوسیدگی ها ، خرابی ها ، جرم های موجود بر روی دندان ها ، وضعیت لثه و موارد دیگر دقت می کند.

چرا که در صورت وجود مشکل ممکن است در روند لمینت گذاری و پس از آن برای بیمار مشکل به وجود آید و باعث شود بیمار خیلی زود تر از انچه که تصور می کرد مجبور شود نسبت به برداشتن لمینت ها و تعویض آن ها اقدام نماید که این موضوع یعنی صرف هزینه های بیشتر و حضور در جلسات درمانی پی در پی. به عنوان مثال در صورتی که نامرتبی های زیادی در نحوه قرار گیری دندان ها در کنار یک دیگر وجود داشته باشد ، بهتر است قبل از اجرای لمینت درمان ارتودنسی انجام شود. البته این موضوع تنها در مواردی که میزان بهم ریختگی دندان ها بسیار شدید است توصیه می شود.

  • طرح درمان عصب کشی

با توجه به گفته های فوق در میابیم که یکی از مهم ترین اقدامات قبل از لمینت دندان برطرف کردن کردن پوسیدگی ها و خرابی های دندان می باشد. البته که در این مرحله گاها نیاز می شود تا بیمار برای ترمیم دندان های خود و آماده سازی دندان برای انجام لمینت از طرح درمان عصب کشی استفاده کند. پس از اینکه تمامی پوسیدگی های دندانی درمان و برطرف شدند ، حال نوبت به پر کردن سوراخ های خالی دندان می رسد. اگر شما دندان کشیده شده ای داشته باشید که با هیچ یک از روش های درمانی جای خالی آن را پر نکرده باشید باید از یکی از روش های جایگزینی دندان یعنی بریج دندان و ایمپلنت دندان برای پر کردن فضای خالی به وجود آمده استفاده کنید.

اگر هم دندان نیاز به درمان ریشه داشته باشد و تخریب آن بیشتر از نیمی از نسج دندان باشد آن موقع به جای لمینت روکش می شود اما روکش ها از جنس لمینت ساخته می شوند تا از نظر زیبایی همانند لمینت باشند.  در رابطه با روند درمان و اقدامات قبل از لمینت دندان معمولا متخصص لمینت کردن دندان زعفرانیه و شمال تهران ، با توجه به شرایط دهان و دندان شما روش های مختلفی را به شما ارائه می دهد اما چیزی که در این جا مهم است پر کردن حفره های ناشی از پوسیدگی های دندان ، پیش از قرار دادن لمینت ها می باشد.

  • بررسی سلامت لثه ها

همانطور که در طول مقاله اصلی گفته شد ، لمینت ها با لثه های دندان در تماس هستند و از همین رو داشتن لثه ای سالم می تواند دهان شما را برای اجرای انواع روش های درمانی آماده سازد. وجود بیماری های لثه ، شرایط را برای انجام فرایند مذکور بسیار سخت خواهد کرد از همین رو یکی از اقدامات قبل از لمینت دندان در زعفرانیه و شمال تهران این است که سلامت دندان ها و لثه بررسی شود.

بیماری های لثه در برخی از مواقع بسیار سخت درمان می شود و برای درمان آن ها نیاز است تا زمان بسیار زیادی را صرف کرد. در واقع وجود مواردی همچون عقب رفتگی لثه ها یا عفونت های مختلف در لثه و موارد این چنینی دیگر می تواند شرایط را برای اجرای لمینت بسیار سخت کند. تمامی این موارد به عنوان مراحل قبل از انجام لمینت است که باید حتما با دقت بررسی شوند تا خیال بیمار از این بابت که نتایج حاصل شده با استفاده از لمینت ماندگاری طولانی دارد راحت باشد و مطمئن شود که تمامی هزینه های صرف کرده بیهوده نبوده است.